Zasady skutecznej sprzedaży na Allegro
llegro.pl to największa i najbardziej popularna w Polsce platforma sprzedażowa, na której działalność handlową prowadzi tysiące małych i średnich firm. Aby móc pozyskiwać dużą liczbę klientów przy tak znaczącej konkurencji trzeba stosować kilka ważnych zasad.
Czy sprzedaż na Allegro jest łatwa?
Każdy, kto chociaż przez kilka miesięcy próbował działać na Allegro doskonale wie, że prowadzenie sprzedaży w tym miejscu nie jest łatwe. Mamy tutaj co prawda kilka milionów potencjalnych kupujących jednak liczba ofert sprzedaży jest tak znacząca, że bardzo trudno jest się przebić w gąszczu konkurencji. Tak duża liczba firm oferujących podobne produkty sprawia, że konkuruje się tu głównie ceną. Wbrew pozorom o sukcesie sprzedaży zdecyduje tutaj także wiele innych czynników.
Jak skutecznie działać na Allegro?
Sprzedaż na tej platformie jest złożona i wymaga poświecenia wiele czasu i pracy. Użytkownicy zobowiązani są przestrzegać wytyczych, jakie stawia im portal. Dotyczy to przede wszystkim wyglądu zdjęć, treści opisów czy form wysyłek. Aby móc wygrywać z konkurencją trzeba mieć przede wszystkim dobre zdjęcia, które czytelnie pokażą sprzedawany produkt.
Opis musi być wyczerpujący i pisany językiem korzyści. Cenę należy określać z uwzględnieniem tego co oferuje konkurencja. Dla klientów bardzo ważna będzie także wysyłka. Trzeba proponować co najmniej kilka jej typów, w tym także wysyłki za pobraniem, bo ciągle wiele osób preferuje ten sposób.
Wysyłka powinna być w miarę tania i szybka, bo nikt nie lubi czekać. Wreszcie bardzo ważne będą opinie, jakie ma dany sprzedający, bo zaufanie w takiej formie sprzedaży jest ogromnie ważne. Od jakiegoś czasu Allegro daje możliwość oceniania nie tylko sprzedawców ale także produktów i trzeba pamiętać, że klienci zwracają na to uwagę.
Co jeszcze można zrobić dla poprawy sprzedaży?
Jest cały szereg płatnych opcji promocyjnych, przed którymi wzbrania się wielu sprzedawców. Tymczasem w wielu kategoriach wykupienie promowania jest po prostu koniecznością, bo inaczej oferta ginie w gąszczu konkurencji i nikt na nią nie wchodzi. Można także oferować klientom tańsze zestawy czy rabaty przy zakupie kilku sztuk tego samego przedmiotu. Generalnie najlepiej radzą sobie oferty, w których już kilkanaście osób dokonało zakupu.
Wielu klientów sortuje produkty pod względem popularności. Dlatego warto stale mieć w ofercie produkty, które zyskały już popularność.
Więcej artykułów dotyczących internetowych biznesów i nie tylko znajdziesz w serwisie https://www.wfirmie.pl.