Co to jest marketing afiliacyjny i jak na nim skorzystać?

Marketing afiliacyjny to wszelkie działania reklamowe, w których firma oferuje zysk za polecanie swoich produktów.

Redakcja portalu polecisz.pl podkreśla, że obecnie ta gałąź promocji opiera się przede wszystkim na linkach, które gwarantują procent od sprzedaży.

Jak działa marketing afiliacyjny?

Podstawa działania tego typu marketingu jest bardzo prosta. Dajmy na to, że firma A jest księgarnią internetową. Chcą zwiększyć sprzedaż swoich książek. Dlatego zaczynają oferować blogerom (i potencjalnie także innym influencerom) określony procent ze sprzedaży.

Osoby zainteresowane zyskiem muszą założyć konto w programie i generować odpowiednie linki (te nazywane są linkami afiliacyjnymi). Jeśli klient kliknie w dany odnośnik i dokona zakupu, procent od transakcji wędruje na konto blogera.

Czy, żeby skorzystać z marketingu afiliacyjnego, trzeba budować własny system?

Perspektywa budowania własnego systemu do generowania linków i obliczania procentów, może wydawać się przerażająca. Tak naprawdę na tę opcję decydują się tylko najwięksi gracze w swoich branżach. Mniejsze firmy i sklepy internetowe też jednak mogą zyskać na marketingu afiliacyjnym.

Istnieją zbiorcze programy, do których firmy mogą dołączać. To właśnie pośrednik będzie zajmował się kontaktem z blogerami i influencerami. Do niego będzie też należało generować linków oraz rozliczenia. Taka forma marketingu pozwala znacznie zwiększyć sprzedaż i trafić bezpośrednio do grupy zainteresowanej naszymi produktami (z dużym prawdopodobieństwem pojawią się one na stronach związanych z naszą niszą).

Kontrowersje wokół marketingu afiliacyjnego

Ostatnio pojawiają się teorie, że marketing afiliacyjny jest oszustwem. Nie. Zdecydowanie nie jest. Przyczyną, za którą stoi negatywna opinia o tego typu działaniach jest fakt, że wielu tak zwanych ekspertów sprzedaje cudowne systemy, które „gwarantują” wysokie zyski na linkach afiliacyjnych. Na takie kursy i szkolenia trzeba naprawdę mocno uważać.