Landing page w kampanii Google Ads – o co zadbać podczas projektowania?

Skuteczność kampanii Goole Ads może zaniżać mnóstwo czynników. Jednym z fundamentalnych jest landing page. Co wziąć pod uwagę podczas jego tworzenia, a czego starać się unikać? Przeczytaj wpis, by się dowiedzieć i stwórz landing page zachęcający do działania.

Czym jest landing page dla Google Ads?

Landing page w przypadku kampanii Google Ads jest stroną, na którą trafiają użytkownicy po kliknięciu w reklamę. Ma on nakłonić osobę do podjęcia akcji, zakupu produktu, napisania e-maila, zatelefonowania czy wypełnienia formularza.

Co jest ważne podczas tworzenia landing page’a dla kampanii?

Mało ciekawy i nieatrakcyjnie przedstawiający ofertę landing page może sprawić, że nawet najlepiej przygotowana kampania Google Ads zakończy się porażką. Dlatego tworząc stronę docelową, zadbaj o takie fundamentalne aspekty jak:

Kwestie techniczne

Użytkownik oczekuje bardzo szybko ładującej się i płynnie działającej strony. Jeśli landing page nie spełni jego oczekiwań pod względem technicznym, prawdopodobnie opuści go na rzecz konkurencji. Optymalizacja techniczna jest więc konieczna, jeżeli chcesz, by kampania Google Ads zakończyła się sukcesem.

Trafność treści

Gdy już przyciągniesz użytkownika na landing page, musisz go zatrzymać. Jak to zrobić? Nie tylko atrakcyjnym, przejrzystym designem, lecz także jasną i przekonującą treścią. Tekst powinien „mówić” językiem odbiorcy, podkreślać korzyści wynikające z wyboru oferty i rozwiewać jego wątpliwości.

Atrakcyjność wizualna

Przejrzysty układ strony, estetyczne fotografie lub filmy oraz odpowiednio dopasowane fonty to istotne elementy każdego landing page’a. Warto też spojrzeć na stronę oczami potencjalnego klienta, by upewnić się, że prezentuje się ona zachęcająco.

Czego unikać, projektując landing page dla Google Ads?

Oprócz kwestii, o których należy pamiętać, projektując landing page, istnieją też takie, których trzeba unikać.

Przytłaczająca liczba informacji

Landing page dla kampanii Google Ads powinien prezentować dane w sposób skoncentrowany i przystępny. Tworząc treść, przemyśl więc, jakie kwestie naprawdę interesują potencjalnego klienta oraz jakie może mieć wątpliwości dotyczące Twojej oferty – może na przykład uważać, że cena jest za wysoka, a u konkurencyjnej firmy kupi identyczny produkt w niższej cenie. Informacje przedstawiaj klarownie i zwięźle.

Nadmiar Call to Action (CTA)

Call to Action to istotny element landing page’a, nie oznacza to jednak, że masz go nadużywać. Często wystarczy jedno, dwa lub trzy CTA właściwie umiejscowionych i spójnych. Każde z nich powinno prowadzić do tego samego celu i gwarantować jasny przekaz.

Natarczywe komunikaty

Agresywne reklamy i nachalne komunikaty w formie wyskakujących okienek bądź nadmiernego nakłaniania do działania to elementy, które również są niewskazane na landing page’u. Strona musi bowiem skupiać uwagę odbiorcy na jednym działaniu.

Optymalizacja landing page dla kampanii Google Ads

Chcesz, by Twój landing page wpływał pozytywnie na wyniki kampanii Google Ads, zwiększając wskaźniki konwersji? Nie musisz go dopracowywać bez końca, w zamian przeprowadź testy jego różnych wariantów, a następnie dopasowuj do potrzeb użytkowników, poprawiając ich skuteczność.

Testy A/B

Testowanie A/B polega na porównaniu dwóch wariantów landing page’a. Jedna wersja strony powinna zawierać zmiany w treściach lub projekcie graficznym. Następnie należy przeanalizować, która wersja działa lepiej, czyli przynosi efekty po wprowadzeniu odpowiednich modyfikacji.

Monitorowanie wyników

Aby zoptymalizować landing page, regularnie monitoruj rezultaty kampanii. Śledź wskaźniki konwersji i dane dotyczące ruchu w serwisie. Dzięki temu będziesz w stanie szybko reagować na potencjalne problemy i wprowadzać ulepszenia.

Landing page odgrywa istotną rolę w kampaniach Google Ads, bo stanowi punkt docelowy dla użytkowników po kliknięciu reklamy. Ważne, by zagwarantować jego spójność z reklamą, odpowiednie umiejscowienie CTA oraz zoptymalizować stronę pod kątem doświadczeń użytkownika. Jeżeli szukasz wsparcia podczas projektowania landing page’a kampanii Google Ads w Lublinie lub innej miejscowości, możesz zdecydować się na współpracę ze specjalistami z agencji IBIF.PL: https://www.ibif.pl/oferta/kampanie-google-ads.