Technika tworzenia dobrych reklam

Prawdopodobnie każdy przynajmniej raz w życiu musiał napisać ogłoszenie. Ogłoszenie w gazecie, czy ogłoszenia w Internecie.

Prawidłowo sporządzić anons nie jest tak prosto, jak się wydaje. Dlatego teraz podzielę się z wami kilkoma zasadami, których należy używać podczas pisania reklam. Oto wzór, z którym warto się równać i do którego dążyć.

Pierwszym i najważniejszym elementem reklamy jest jej nagłówek. To nagłówek sprawia, że zwracasz uwagę, i to od nagłówka zależy, czy twoja reklama zostanie przeczytana.

Aby poprawnie utworzyć tytuł reklamy, postępuj zgodnie z poniższymi wytycznymi:

a) głównym celem nagłówka jest trafienie do grupy docelowej. Zainteresować ludzi, którzy mogą być zainteresowani treścią reklamy. A do tego już od pierwszych liter tytułu czytelnicy muszą zrozumieć, o czym konkretnie mówimy.

b) jeśli reklama utonie w oceanie podobnych reklam – na nic cała praca; użyj synonimów dla oklepanych zwrotów i porównań niespotykanych nigdzie indziej

c) reklama nie może trafić do wszystkich; tematyka nie jest z gumy; praktyka pokazuje, że skuteczniej jest reklamować dany produkt, a nie wszystkie modele w serii; tak głęboko, jak to możliwe, skonkretyzuj swoją wiadomość reklamową

d) nigdy nie polegaj tylko na jednej reklamie; reklam musi być kilka; jeśli reklama jest w gazecie, to trzeba je tam umieścić co najmniej kilka – najlepiej z różnymi danymi

e) jeśli planujesz umieścić reklamę w Internecie (na forach dyskusyjnych, w pchlich targach, katalogach), pamiętaj, aby liczyć, że będziesz musiał stworzyć kilka unikalnych tekstów opisowych; w przeciwnym razie, napotykając ten sam tekst, ludzie po prostu zamkną twoją reklamę.

Jak napisać reklamę w Internecie?

Wszystkie reklamy w internecie można podzielić na:

A) reklamy na różnych forach dyskusyjnych i giełdach
B) reklamy kontekstowe
C) reklamy w mediach społecznościowych

Elementy kluczowe dobrej reklamy w internecie:
a) miejsce, w którym zamierzasz opublikować reklamę, powinno być powiązane tematyczne; innymi słowy strona powinna być odwiedzana przez osoby, które będą zainteresowaną twoją reklamą z racji poruszanej tematyki; na przykład, reklamowanie sprzętu do utraty wagi na forum programistów – będzie nieskuteczne; reklama tego samego symulatora na forum poświęconym zdrowemu stylowi życia, jak najbardziej; końcu tam gromadzą się ludzie, którzy obserwują i chcą monitorować swoje ciało i zdrowie.

b) dobre zdjęcie zwiększa szanse na sprzedaż o około 30%; umieszczając zdjęcie, mówisz – Zobacz, to jest mój towar, niczego przed tobą nie ukrywam i nie zamierzam cię oszukiwać.

c) pamiętaj, aby podać numer telefonu w reklamie; możesz dodatkowo zaoferować opcję napisz do mnie.