Jakie cechy powinna posiadać dobra reklama? Przede wszystkim musimy postawić na świadomość i autentyczność. Nie możemy reklamować produktu nie posiadając o nim przynajmniej podstawowej a zarazem fundamentalnej wiedzy. Musimy posiadać naprawdę solidne i racjonalne argumenty, które przemawiają za tym, że nasz produkt jest warty uwagi. Wychwalając do przesady swój produkt i koloryzując przy tym rzeczywistość istnieje małe prawdopodobieństwo, że jako reklamodawcy produktu zostaniemy potraktowani jako autentyczni. Owszem, istnieje szansa, że nam się uda i potencjalnego odbiorcę lub konsumenta produktu przekonają nasze słowa. Jednakże w wielu przypadkach również ludzi postawią przede wszystkim na rzetelność. Przedstawiony produkt musi zatem odpowiednio przekonać odbiorcę, że jest warty zainteresowania (co oczywiście leży w naszej odpowiedzialności i jest w naszym zakresie obowiązków aby odpowiednio o tę kwestię zadbać). Musimy wiedzieć jakie są faktyczne, mocne strony naszego produktu, które mogłyby przyciągnąć odwagę osoby, która postrzega to z perspektywy widza. Podanie rzetelnych i autentycznych informacji w reklamie również ograniczy nam problemów i konsekwencji jakie mogą wiązać się z niezadowoleniem drugiej strony sprzedaży czyli potencjalnego kupca. Niezadowolony klient ma przecież prawo do reklamacji.

 

Nawet jeśli nie zdecyduje się na podjęcie tego kroku to zawsze ma również prawo do wystawienia sprzedawcy opinii i autentyczność reklamy może zostać ujawniona w o wiele bardziej bezpośredni sposób niż jakby zadbali o to reklamo-twórcy. Reklama musi być atrakcyjna, musi spełnić pewne kryteria zarówno rzeczowe jak i estetyczne, z tym nie ma sensu się sprzeczać, bo to po prostu fakty. Jednakże bardzo ważne jest zachowanie umiaru w każdej ze strony. Bardzo ważne jest wyodrębnienie jak najlepszych cech produktu i reklama jest do tego doskonałą okazją. Natomiast przesadna ekspozycja walorów naszego produktu w reklamie może sprawić, że efekt będzie odwrotny i cała autentyczność naszego produktu odejdzie w zapomnienie. Zarówno estetyka, kreatywność jak i umiejętność ekspozycji poszczególnych cech produktu w sposób konkretny i rzeczowy są na równym poziomie bardzo ważne, ale w każdej z tych kategorii musimy znaleźć złoty środek w postaci odpowiedniego umiarkowania ich wykorzystania.