Jaka jest podstawowa definicja słowa „reklama”? Co to takiego jest?
Nie lubimy za bardzo reklam. Zwłaszcza jeżeli zasłaniają nam one strony w internecie czy przerywają seans w telewizji. Także internetowej. Jednak dla osób prowadzących działalność biznesową, dobra reklama to podstawa sukcesu, czyli sprzedania oferowanego towaru lub usługi. Każda reklama jest komunikatem. Mam coś co zaoferowania. Owy komunikat łączy ze sobą dwie cechy – cechę informacyjną i perswazyjną. Ta pierwsza, informuje potencjalnego konsumenta, klienta o tym, co mam do zaoferowania. Druga z nich ma za zadanie przekonać mnie, że tego potrzebuję. Tak właśnie działają reklamy; klientów informują i przekonują a producentom zapewniają korzyści wynikające ze sprzedaży danego produktu czy usługi. By siła perswazji była większa i zarazem skuteczniejsza, często do reklam angażuje się osoby znane.

Słowa maja wielka moc. Reklama AdWords
Są reklamy jawne, które wprost zachęcają do nabycia danej rzeczy lub usługi. Są też przeciwieństwa tych reklam, czyli reklamy ukryte. Działalność reklamowa w tzw. kryptoreklamie, pozostaje ukryta, niejawna. Jeżeli w reklamie mamy trochę tego, trochę tego, wówczas mówimy o reklamie mieszanej.
Reklama może występować pod różnymi postaciami – reklamy widzimy w mediach, na bilbordach, ulotkach, plakatach. Telewizja wciąż pozostaje jednym z najczęściej wybieranych środków masowego przekazu. Wciąż wielu z nas ogląda telewizję, więc przerwy między poszczególnymi programami telewizyjnymi lub przerywanie audycji blokiem reklamowym, szczególnie w komercyjnych, prywatnych stacjach, nie jest dla nas niczym nieznanym. Reklamodawca dociera do docelowej grupy konsumentów właśnie za pomocą, chociażby spotów emitowanych w telewizji. Wszelkie kampanie reklamowe są płatne. Pośród reklam komercyjnych (produkty, usługi) są także reklamy społeczne czy polityczne. One także mają swój określony cel, choć są mniej efektywne. Reklamy finansują media oraz kształtują postawy społeczne wśród obywateli.

Author