Firmowa strona internetowa – o tym nie wolno zapomnieć

Prowadzenie strony internetowej firmy to bardzo ważny element działalności. Wykonanie strony przyjaznej dla wyszukiwarek i przede wszystkim użytkowników to nie lada wyzwanie. Jakie elementy powinny znaleźć się na firmowej stronie www, by zachęcała ona do odwiedzania i zawierała odpowiednio dużo przydatnych informacji? Z tego artykułu dowiesz się, o jakich elementach nie możesz zapomnieć.

Zacząć samemu czy z firmą?

By zacząć działać potrzebna będzie domena, czyli adres Twojej strony i hostingu. Przemyśl nazwę, którą nadasz swojej stronie firmowej, ponieważ będzie ona już się kojarzyła Twoim klientom z Tobą na zawsze. Ponadto będziesz potrzebował również narzędzi do stworzenia Twojej wirtualnej wizytówki. Hosting natomiast to miejsce, w którym Twoja strona będzie przechowywana, a o które również musisz zadbać. Są to dwie potrzebne rzeczy na start, za które najczęściej trzeba zapłacić osobno. Ceny w zależności od dostawców są naprawdę różne. Być może jednak na tym etapie nie chcesz bawić się w tworzenie firmowej strony internetowej samemu. Jeśli szukasz firmy do stworzenia takiego cuda, to koniecznie zajrzyj tutaj: strony WWW WordPress Wrocław. Poniżej znajdziesz kolejne elementy, których nie może zabraknąć na Twojej stronie, a którymi również zajmie się agencja, jeśli zdecydujesz się na współpracę z nimi.

Grafika, zdjęcia, czyli to, co widać na pierwszy rzut

Użytkownik, wchodząc na stronę internetową, widzi to, co jest na głównej. Dopiero później zaczyna zagłębiać się dalej. Najważniejsze jest zatem pierwsze wrażenie, które tworzy szata graficzna. Źle dobrany motyw, nieprzyjazny dla klienta szablon, za dużo kolorów lub zbyt minimalistycznie może sprawić, że opuści on stronę szybciej, niż się na niej znalazł. Przy tak ważnej sprawie, jak oprawa graficzna firmowej strony, wybór szablonu czy odpowiednia sesja zdjęciowa – pasująca do obszaru firmy – to klucz do sukcesu, dlatego warto powierzyć takie zadania fachowcom. Mogą się one okazać w trakcie przygotowań za trudne dla osób bez doświadczenia, które chcą zrobić stronę internetową, opierając się na tutorialach z internetu.

Dobre treści to podstawa

Na Twojej firmowej stronie internetowej powinny znaleźć się przede wszystkim dobre i wartościowe treści. Zadbaj o podstronę „o nas”, gdzie zawrzesz kilka istotnych informacji o swojej firmie, jaka jest Twoja misja i dlaczego tu jesteś. Nie pisz utartych formułek. Treści napisane od serca mają dla użytkowników większą wartość niż takie same, które można znaleźć u innych. Każda taka zakładka powinna kończyć się formularzem kontaktowym. Ułatwi to potencjalnym klientom dotarcie do Ciebie czy to w sposób telefoniczny, mailowy czy przez social media.

Blog

Jedną z lepszych rzeczy, która wpłynie pozytywnie na pozycjonowanie Twojej firmowej strony internetowej, jest prowadzenie bloga. Może to być bogata skarbnica wiedzy z zakresu branży, którą się zajmujesz. Prowadzenie bloga jest tak naprawdę niekończącą się historią, ponieważ każdy temat można rozwinąć na kilka, kilkanaście, a nawet kilkadziesiąt innych i właśnie tak się rozkręca ta część Twojej strony. Treści powinny być wysokiej jakości i pisane lub aktualizowane na bieżąco, ponieważ takie są lubiane np. przez Google. Dzięki temu prostsza droga do wyższych pozycji w wynikach wyszukiwania.

Dostosuj się do społeczeństwa – dostosuj się do telefonów

Nie tylko treści są ważne. Duży odsetek społeczeństwa, wyszukując daną usługę lub fachowca, robi to za pomocą urządzeń mobilnych. Nie da się również ukryć, że większość ruchu w internecie generują właśnie np. telefony. Nie zapomnij o tym, żeby Twoja wizytówka była responsywna, czyli dostosowana do wszelkich urządzeń mobilnych.

Podsumowanie

Firmowa strona internetowa powinna służyć jako elektroniczna wizytówka Twojej działalności. Dlatego musi być ona zbudowana od podstaw tak, jak należy i dopieszczana na każdym kroku, by nie zabrakło jej żadnego ważnego elementu. Za stworzenie takiej strony można zabrać się samemu, jednak warto zlecić to profesjonalistom, którzy posiadają w tym obszarze większą wiedzę i umiejętności.